Create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, March 29, 2011

Interesting info

Ade info yg aku rasa agak menarik utk dishare bersama2....yokkk! Info ni aku dapat dari blog ::  aku-sempoi ,,actually ade 50 lists,,tapi aku choose list yg aku rasa menarik tertarik the bom,,kay!

# Sebelum Masehi, Bahasa Inggerisnya adalah B.C (Before Christ). Setelah Masehi adalah A.D (Anno Domini). (ye kewww??)

# Julius Caesar tewas dengan 23 tikaman.(huh,,kebal sunggoh!)

# Nama mobil Nissan berasal dari bahasa Jepun iaitu Ni : 2 dan San : 3. Nissan : 23 (okay..)

# Semut dapat mengangkat beban 50 kali daripada berat tubuhnya sendiri. (owhh,,terror sunggoh!)

# Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari.(okay,,aku tak pernah kira!)

# Lelaki kehilangan 40 helai rambut setiap hari manakala wanita sebanyak 70 helai.(kesian,,wanita)

# Seseorang masih dalam keadaan sedar selama 8 saat setelah dipenggal kepalanya.(info yg menakutkan!)

# Coklat dapat membunuh anjing kerana ia dapat mempengaruhi jantung dan susunan sarafnya.(okay,,jgn bagi anjing makan coklat yer~~~)

# Jika bersin terlalu kuat boleh meretakkan tulang telinga. Jika mencuba menahan bersin, boleh mengalami pecah pembuluh nadi di kepala serta leher dan terus mati . Jika mata dipaksa terbuka di saat bersin, bola mata kita boleh melompat keluar.(huiiyoo,,dun try this at home~~)
=================================================================

No comments:

Post a Comment