Create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, October 7, 2010

Dilema Pedas x pedas..

Permulaan hari yg amat tenang dan ceria...tapi tiba2 bos (bhgian grafik majalah) tepon..menybbkn mood aku terbantut seketika~~~huh,,ku pikirkan sudah selesai..tapiiii....tapiiii....ahhhh!! kita ketepikan dulu masalah tu...

Rite now aku da siap masak,,da siap kemas rumah dan still otw membasoh baju..tahap efficient agk slow memandangkan vacuum aku telah rosak! (so,,hari ni aku kenala back to manual mnggunakan penyapu) Laukku agak simple.Menunye AYAM GORENG KUNYIT + SUP SAYUR BEBOLA IKAN. Menu PEDAS tidak tersenarai dlm list aku pagi nih...Ini bermakna..aku perlu mengusahakan sesuatu sebel0m SS balek malam nanti...

SS ku ni jenis yg mulut dia nak kena cili hari2..haha maksud aku taste dia nak yg pedas2..(jgn salah paham aaa...) Acapkali (aku syek guna perkataan ni je ;-P) dia pesan x payah pedas p0n x pe..kononnye x nak menyusah kan aku la..ye r..anak2 biasa lauknye mmg x podas,,aku lak jenis tekak x de filter (belasah sajek),,
Pernah dulu sekali aku masak lauk x pedas, at the end,,dia g dapo n cari lada dlm fridge..kesian plak bl aku tgk dia cam tu..so,,start dari harituh bile aku nak masak aku akn pastikan lauk aku macam2 ada~~~~pedas ada,,x pedas p0n ade...ooo..ye,,jemput tgk menu ku hari ini,,manela taw..dpt inspirasi utk korang memasak hari ni..;-)
*AYAM GORENG KUNYIT*(mmg x podas,,kaisah bley makan)


*SUP SAYUR BEBOLA IKAN*(pon x podas)
So...my solution,aku ingat nak tumbuk sambal belacan tapi aku MALAS! ha ha,,at this hour nak tumbuk2 belacan x feel lah! Yesss!!idea sudah mari....ape kate otw aku balek keje nnti aku singgah restoran ,mintak bungkuskan sambal belacan...aku beli la RM1 ke...agk2 tauke kedai tu bagi tak?? 
" Tolong bungkuskan sambal belacan singgit"  x pe..lom cuba lom taw..he he...utk korang2 sumer,,selamat menjamu selera dan jgn lupa "Bismillah" sebelum makan dan "Alhamdulillah" sesudahnye...;-)

1 comment:

  1. alah apa susah wat sambal belacan utk stok seminggu...kasi blender jugakk...

    ReplyDelete