Create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, January 4, 2011

SELAMAT DATANG 2011

SALAM 1 MALAYSIA...

Tik tok tik tok,,,x sangka 2010 meninggalkan kite....sekejap je masa berlalu...alhamdulillah,,,aku masih lagi di sini,,

Tahun ni agak bermakna sebab anak sulung aku PEARL memulakan alam persekolahan tahun satu...segala urusan berjalan dgn lancar. Tapi aku x sempat nak merakamkan detik2 persekolahan hari pertama dia dek kerana busy n agak kelam kabot menguruskan anak2 yg laen juger....takper,,esok2 aku amek gambo dia kay....=) cuak jugak biler tahun satu perlu ade ujian saringan utk menempatkan mereka ke kelas,,,(yela,,dolu2 mana ade peksa2 nih,,tahu2 je da dapat kelas...)aku redha je la....alhamdulillah,,Pearl berjaya menempatkan dirinya ke kelas pertama 1 EMAS 1...tapi perjalanan maseh jaoh lagi...ini baru satu permulaan....

Emerald pulak agak gumbira di pra sekolah...hari2 cikgu dia bawak kelas dia pusing2 satu sekolah...tgk jambatan,,kolam,,,,main lawan2,,,mungkin minggu orientasi agaknye...yg paling penting,,dia gembira di taska baru ...lepas sekolah,,cik din(driver van sekolah) akan hantar dia tros ke taska depan sekolah aku...dari apa yg dia (emerald) citer,,aku rasa dia lebih suka taska yg baru nih compared to taska yg lama.....

Kaisah puler semakin selesa dgn taska barunyer....pandai jugak dia menyesuaikan diri dlm tempoh yg cepat....

Aku....meneruskan perjuangan seperti biase....tahun ni aku ditukarkan ke sesi pagi...mengajar upper secondary form 4 & form 5...gerun jugak,,yela...sebelom ni mengadap budak2 form 1&form 2,,,jerit pekik dah jadi halwa terbaek utk telinga diaowg..tapi skrg,,,mcm x sesuai nak jerit2...badan budak2 form 4 n 5 ni lebih beso n tinggi dari aku. silap2 hb,,kena swing aku! he he! so,,,kena guna kaedah psiko sket la..w/pon jiwa aku mendidih dan bernanah melayan perangai diaowg! agak terharu jugak biler hari pertama aku masok,,ade yg dah tau name aku w/pon diaowg blom dapat jadual kelas lagi...rasa glamer p0n ade..he he..."mane awak taw name saya??" aku bertanya dgn serius nyer..."kitaowg mmg hafal nama cikgu2 cantik kat sekolah ni"....haiiyoyoyo!!!macam ni punyer student p0n ada kew???muahahahahaha,,,,nak terkent0t aku dgr jawapan spontan dan slumber yg kuar dr mulut budak nih! cantek kewww????jom muntah beramai2...buwwweeeeekkkkkkkk!!!!!!! haissshhhh!!!malu taw!!!  :p

Okay,,harus tido dolu,,anak2 da sebok panggil ajak baring sama2...chow!

No comments:

Post a Comment