Create your own banner at mybannermaker.com!

Monday, November 19, 2012

Mommies' Day Out! Part One


Mommies' Day Out! Event ni dah 2 kali dijalankan dengan jayanya...
Peserta2 yg terlibat adalah aku sendiri bersama2 dengan adik beradik perempuanku yg lain..

dari kiri:: kakak yg ke 2,,kemudian adik aku,,yg tengah2 tu mestilah aku,,sebelah aku tu kakak yg sulung,,manakala yg hujung tu kakak yg ke 3..

Diaorang ni sumer cam berpakat pulak tema hitam..aku jek yg tetiba kuning..yg pastinya..kami semua adalah geng berkaca mata...kui3x...

Memang seronok sebab peserta2 kursus adalah dilarang sama sekali membawa pasangan dan anak2..hehe
Bukanlah zalim..tapi event ni khas utk kami2 yg bergelar mummy ni nak sedikit ruang untuk berhibur menghiburkan hati yang lara di samping merapatkan lagi ukhwah sesama adik beradik..

Walaupun kami semua menetap dalam daerah yg sama..tapi utk mendptkan tarikh yg bersesuaian bukanlah senang..
al maklum,,dgn kerjaya aku yg sgt susah nk apply cuti,,maka terpaksalah mereka sumer menanti sehingga cuti sekolah..
ahaha,,special kan aku..



inilah pemandu kami pada hari itu..sebut je nak pegi mana..
gerenti dia hantarkan..haha :D
okay driver..let's go!

so,,pada hari kejadian..kami semua menaiki satu kereta menuju ke destinasi pertama kami iaitu...
BREAKFAST!



Nyam3x...mengapa ada 4 pinggan sahaja? bukankah sepatotnya kami ber 5??haa,,nak dijadikan citer,,kakak yg sulung tak dapat nak join acara pagi itu kerana terpaksa bertugas demi negara . Cuti beliau dah habes,,tapi kerana semangat yg membara2,,beliau akan amek separuh nafasku hari bekerja..
soo..acara2 pagi ni memang tiadalah muka beliau..kih3x...




okay,,ini bukan teknik super impose,,atau edit menggunakan instaphoto..
ini adalah betul2..bukan cubaan..macam ni lah kembar..cermin mata nak sama,,tudung nak sama...apa lagi...baju nak hampir sama...haha,,cute kan??
Sama tapi tak serupa..

yang ni pulak,,sama tak? haaa,,dah memang satu company kan...mestilah ada iras2 siti nurhaliza muka kami berdua...hehe

Lepas perot sudah penoh diisi..barulah otak boleh berfungsi dengan baik..maka,,sel2 otak pon mulalah berhubung utk memikirkan apekah aktiviti seterusnya sementara menanti kakak yg sulung bole kuar opis pukul 11.30...

Mula2 plan nak buat manicure..tapi ntah mcm mana bole bertukar fikiran pulak..
soalan2 cepumas seperti.. 
"professional kah org itu?" 
"apa akan jadi kalau dia tersalh potong kuku kami yg cute ini?" 
 "bersihkah alat pemotong kuku yg digunakan nnti?" 
"dijamin 100% halal kah kebersihannya?" 
hehe..futuristik betol kan pemikiran kami selepas sarapan..haha

memandangkan masa yg sgt suntuk kalau nak buat spa dan sebagainya,,maka kami memilih rawatan teknik aljabbar yg kedainya x jauh cuma di Taman Universiti..
actually..inilah kali pertama kami menjejakkan kaki ke tmpat terapi al jabbar. 


Masuk je pintu utama uolz akan nampak kaunter. Kakak yang duduk kat kaunter ni lah yang menyambut kami dan memberikan sedikit penerangan berkenaan dengan teknik terapi al jabbar. Menurut kakak ni, ada 7 kategori orang yang dilarang mengikuti teknik terapi ini..antaranya wanita mengandung, pesakit kanser yg telah disahkan oleh doktor, mereka yg pernah membuat pembedahan plastik,mereka yang pernah menjalani pembedahan minor atau major kurang dari 6 bulan. 
Kalau uolz nak tau,,terapi ini juga ada pelbagai peringkat mengikut masalah yg korang hadapi. So bolelah beritahu pada kakak tu uolz nak terapi bg mengatasi masalah apa contohnya masalah jantung ke/kitaran haid yg tidak teratur/susah nak tidur dan macam2 lagilah..Pelajar-pelajar yang nervous nak menghadapi peperiksaan pon boleh mengikuti terapi ini utk ketenangan minda dan jiwa.. 
Memandangkan pada hari itu,kami tidak ada apa2 masalah yg serius utk ditekankan atau senang citer kitaowg saje nak cari pasal..maka kakak tu bagi kami treatment untuk berehat atau lebih spesifik disebut meredakan stress..hehe

Sebelum sesi terapi ni,kami dibawa berjalan2 ke seluruh kawasan terapi..ada disediakan sauna juga..niat hati nak buat sauna..tapi takot nnti berpeluh2 pulak..



inilah kerusi yang digunakan utk sesi terapi aljabbar..selesa sekali..
semasa sesi dijalankan,kerusi ini boleh dibaringkan manakala bahagian kaki boleh dinaikkan mengikut keselesaan :)



muka2 yg xcited , x sabau nak start terapi..



posing jugakk..
semasa sesi terapi dijalankan,kita dinasihatkan utk menanggalkan jam,atau apa2 yang berkaitan dengan bateri seperti handphone.. 


sesi terapi pon bermula...di depan adalah kakak2 kembar ku..manakala aku dan adikku di belakang..siap ada tv..tapi sempat ke nak tengok,,sbb strt je terapi aku pon teros tertidur seketika dek kerana empuknye kerusi itu..e'eh,,ada bunyik org berdengkur lah! sapekah itu??hehe :p


Perempuan kat sebelah aku ni sangat friendly dan memberikan khidmat pelanggan yang terbaik sepanjang kami membuat terapi.. terima kasih yer adik :) akak bagi 10 bintang!


haaa,,dapat kad lagi..lepas 10 sesi boleh redeem satu sesi secara percuma :) 
Bagi yang nak tau harganya, jangan terperanjat,, satu sesi hanya rm5 ratus sahaja selama satu jam..harga patut kan? So,pada yg tinggal berdekatan dengan Taman Universiti,JB bolehlah try rawatan terapi aljabbar ini. Tempatnya sederet dengan bangunan space UTM. Kalau la tempatnya dekat dengan umah aku,,mesti hari2 balek keje aku singgah ;)





haaa,,nampak x muka kami yang berseri2 setelah terapi..hik3x.. kami dah bersedia nak pegi amek kkk yg sulung dan meneruskan misi outing kami..nak taw lagi citer seterusnya,,nntikan yer entry Mommies' Day Out! Part Two..
Tenkiu pada yg sudi membaca.
Jgn lupa tinggalkan jejak anda di blog ini..
till then, bye <3







5 comments:

  1. hahahahha...kelas ko jahhhh

    ReplyDelete
  2. Comel2lah adik bradik kak mimie..yg kagumnye gambar muke berdua tu hahaha

    ReplyDelete
  3. ehehehe..muka sumer mcm kena cetak..sama je ek ;)

    ReplyDelete
  4. Waktu operasi x menentu.. Tutup x bagi notis.. Org datang jauh2 elok nak terapi jd naik angin.. Teruk melayu meniaga macam nak xnak.. Bila rugi bungkus salahkan melayu tak sokong..

    ReplyDelete