Create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, December 2, 2010

Edisi Khas Disember...pang pang kopang kopang

Disember datang lagi...ntah kenapa aku mcm terpanggil plak nak tulis sesuatu sempena bulan disember nih..biase la..cuti sekolah..bulan yg pnoh dgn aktiviti kenduri kahwin...in fact, rakan aku p0n ramai yang kahwin..Shamini,,,Susan,,n Shahida...SELAMAT PENGANTIN BARU,,,,tak kurang juga ade rakan yg bertunang bulan ni,,,cik Nana...SELAMAT BERTUNANG dgn jejaka pilihan hati!

Apa yg menariknya,,aku nak share sikit memori2 zmn perkahwinan aku dan SS(sang suami) yang berlangsung pada 31MEI2003..Tujuh tahun dah berlalu....mcm2 inovasi telah dicapai dlm bisnes wedding nih sepanjang 7 tahun...yela..klu d0lu zmn aku x der doorgift,,tetamu pulang dgn sebiji telur atau berkat(bungkusan nasi) sahaja...SEKARANG.....kiri kanan tangan penoh dgn pemberian tuan rumah! In term of gubahan hantaran p0n,,bukan maen cantik lagik gubahan2 skrg....dolu,,,digital camera p0n xder,,nak amek gambo masih pakai filem gulung,,,he he....kelako bile dipikir2kan...tapi x mengapalah,,yg penting 'kemenjadian' (pinjam ayat bos aku) majlis itu...alhamdulillah,,,segala2 nya selamat dan kami maseh meneruskan bahtera bersama 3 puteri2 kami yg comel...Orang2 p0n bukannyer tanya pelamin aku berapa ribu???berpa pasang baju aku pakai masa nikah???,,mereka akn tanya da berapa anak sekarang??suami sihat???he he...

*cantek taaaaaaaaaakkkkk?????*
Okay,,jom kita tgk sekitar majlis pernikahan dan perkahwinan aku...aku menikah dan kenduri dijalankan pada hari yg sama. Alasan mak aku,,"senang masak satu kali,,x yah nak masak banyak2 kali.."

Pic kat atas ni pic bilik pengantin...klasik gitu! aku suka meja solek aku,...simple. Alhamdulillah,,semuanya terpelihara dgn baek sehingga hari ini. Cuma aku risau sbb sabtu ni brg2 ni naek lori ke rumah baru. harap2 selamat sampai tanpa apa2 kerosakan...sentimental value tue.....


*saat diriku menjadi milikmu...*

 Ini pula upacara pembatalan air sembahyang..terseny0m lebar SS! Kami menikah di masjid Tmn Sri Skudai. Rasionalnye sbb masjid ni terletak btol2 di sebelah dewan, tempat kami disandingkan. So,sebaek sahaja selesai upacara ni,,kami tros ke dewan utk Majlis Khatam Al-Quran dan marhaban...




 
Ha..ini masa berkhatam dan marhaban. Masa ni aku dah rasmi menjadi MRS to SS. Over betol aku berkhatam dgn selendang dan jambul di depan. hik..hik..hik...






*kamilah RAJA SEHARI...selangkah ke alam perkahwinan*

Ini saat kami diarak sebelom memasuki dewan..kain tu agak ketat,,so aku terpaksa mengecilkan langkah ku...warna hijau pilihan bonda ku...aku belasah jek! ha,,,budak kecik baju biru yg interframe kat dpn tuh sepupu SS. Ajam panggilan manjenyer...sekrg,,da beso tinggi budaknyer...hm...time really flies~~~~~wish I could turn to this moment...




First time menyusuri karpet merah yg dibentangkan khas utk kami...Inilah gerbang perkahwinan kami...




Saat disandingkan...siap ade lampu lap lip lagi pelamin aku masa nih.tapi masa nih da rasa best sgt~~~~


Ni antara pic favourite aku..kami berpakaian jawa. Realitinye mmg kami berdua adalah Javanese. Baju ni p0n mak aku yg request..seperti biase,,aku bedal jek! So,,inilah saje yg dpt aku kongsikan dlm blog ni. Sekitar majlis di pihak lelaki x dpt ku upload sbb gambo sumer ade kat kamp0ng..kat sana p0n meriah gak...ada persembahan silat dan tarian zapin... Insyaallah akan ku upload nnti yer~~~Selamat memenuhi undangan majlis perkahwinan dan menikmati nasi minyak! =)


3 comments:

  1. comel giler kat mimi dulu..still maintain smpi skrg tu...hebat ler......nk tips leh......hihih.....tq yer ..hopefully sumenyer OK....

    ReplyDelete
  2. 2003 aku ada lagi kat sana...ko tak jemput aku pn..takpelah aku doakan ko bahagia Mie....

    ReplyDelete