Create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday, December 15, 2012

Vampire Forever!

Kenapa vampire?? sebab aku nak cerita filem vampire kegemaranku yg dah sampai ke sequel terakhir..twilight :The breaking dawn part 2-forever
Kalau uolz perasan sebelum ni aku ada masukkan entry tentang kefanatikkan vampire yg sama sebelum ni. Tak ingat takpe,,boleh klik My Mr Vampire okay..
Memandangkan ini adalah sequel terakhir bagi cerita twilight ini..maka haruslah aku menontonnya di panggung kan. Sebelum ni cuma layan DVD cetak rompak dan di Astro sahaja. 
So..lewat seminggu setelah tayangan bermula di Malaysia..aku bertemankan en suami telah berdating utk menonton filem ni..dekat je..tak jauh pon..hehe


posing sebelom beli tiket :)

hari dating sedunia..haha

Yang bestnyer time kitaowg nak beli tiket,,mcm tak percaya..kosong..kosong..kosong..mcm lagu najwa latiff pulak..apa yg kosong?? meh tengok!

adalaa tiga empat org kat belakang tu..tapi diaowg tgk citer tamil yg hebat tu..THUPAKKI..
Hebat x hebat lah sbb sampai masuk dlm carta box office kat  tv show propaganza ..hehe

kerlaaasssssss kan! mcm aku bayo utk book satu panggung!bahahahahaha~~~~

Dah tengok,,mestilah aku nak buat review kan..yg pastinya..citernya best gilak! wpon en suami aku ter miss breaking dawn part 1,,tapi dia ttp terpaku menonton sehingga ke akhir rancangan..begitulah hebatnya garapan citer ni..korang tak macam lost and found..still boleh mengikutinya..

okay2..citernya bersambung dari ending part one bila bella mati dlm usaha melahirkan anak vampire nyer itu..tiba2 sebelum the end mata bella terbukak tp mata dia warna merah..yg mana dlm citer ni warna mata vampire mmg x sama dengan warna manusia normal..soo,,adekah dia menjadi vampire??
kemudian bersambung di breaking dawn part 2 di mana bella rupa2nya telah menjadi vampire yg kuat dan mempunya kelebihan shield protection..dia mampu melindung diri nya daripada kuasa2 vampire lain,,malah dia jugak mampu menyalurkan kuasa protection nya kepada siapa2 yg dia suka..
yg lebih seronok bila baby bella tak mcm baby yang lain sebab dia separuh manusia separuh vampire..kadar pembesarannya lebih cepat dari manusia..contohnya..hari ni baby tu lahir,,esok da 6 bulan..pahtu minggu depan dah 3 tahun..haa..mcm tu la..comel anak dia..namanye Renesmee
bila masuk pulak si werewolf jacob yg declare nak jd penjaga kepada anak bella,,lagilah xtreme citer ni jadiknya..yerlaa,,si jacob ni dulu syokk kat bella tp bella pilih si edward vampire pulak..kata org,,tak dpat mak,,anak pon bolelahh..kui3x..

Tercetuslah klimaks bila pihak Volturi dpat tahu yg bella ada anak..volturi ni mcm persatuan vampire sedunia lah..soo..mereka nak bunuh anak bella,renesmee kerana ditakuti mengancam keharmonian vampire2 sedunia..haaa...maka merantau la bella n family mencari sekutunya utk menentang volturi demi mempertahankan renesmee. Sekutunya termasuklah jacob dan geng2 werewolf nya...
pertempuran hebat di akhir citer mmg terbaiklah shot nya dibuat.mcm real ko!
hehe..memang aku tak boleh nak predict scene apa next,,apa yg akan terjadi..clueless..semua jangkaan aku x menjadi..memang bagusslah penulis novel citer ni berfikir,ditambah dgn garapan pengarah nyer..

okaylah..banyak dah aku citer ni..sorryla ek klu uolz boring dgn citer vampire aku ni..hehe..tapi klu uolz nak tgk online pon dah bole download. 
soundtrack citer ni lagu dari kumpulan greenday. en suami tak habes2 memuji lagunya best! 
oraitt smpi jmpa lagi..bye :)



No comments:

Post a Comment