Create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, October 23, 2012

Moto GP 2012 - Qualifying

Kalau entri sebelum ni http://mimieyana-prerogative.blogspot.com/2012/10/always-be-my-baby.html khas untuk anak3..entri kali ni pula untuk en suami yg mmg sukaaaaaa sgt dgn moto GP. Okay darlin,,,this is for u :)

kalau uolz perasan *perasan kew* tahun ni masuk tahun yg ke 3 kami melibatkan diri secara aktif menjadi penonton Moto GP secara live di litar Sepang,, 

Entri pertama pada 2010 :

Manakala entri kedua pada tahun lepas 2011 :

Urusan2 tiket spt biase diuruskan oleh en suami..aku taw duduk n makan tengok saje :) Klu last year kami x sempat masuk tgk sesi qualifying sbb terlambat..tapi kali ni en suami tidak melepaskan peluang begitu saje..Kami datang awal dan sempat tgk sesi autograf pelumba2 motoGP bersama peminat2nya yg sungguh die hard fan ..huhu

okay,,nak posing kejap...mesraaaaa :p


Mula2 kami collect tiket yg telah dibeli berbulan2 sebelumnya..



Mcm2 orang yang datang,,yg datang dengan rombongan cik kiah bas pon ade..
eh kaisah,,sempat lagik tue! hampeh!!


hari pertama ni ada sesi autograf..nak autograf kene beratur panjang ea..huhu,,x sanggoppp~~

Lepas selesai acara autograf,,kami2 pon bergerak ke booth2.. tahun ni x brapa xctd sgt..mungkin sbb booth yg sama setiap tahun membuatkan aku rs mcm sunggoh x syok ditambah dgn puluhan ribu ke juta manusia yg berduyun2 datang..nak kata diaowg beli motor, xjugak..sebuk collect free merchandise agaknya *termasukla aku*..hehe..tapi tahun ni free merchandise nye x brapa nak best..aku sempat amek kalender 2013 n sticker je..itupon dah basah gara2 hujan lebat..kui3x~~

Antara booth2 yg ada kat sini ialah.....



hm...syok ke tgk booth camni? cubelaa selitkan 2-3 booth handbag ke,,kasut ke,,paling2 pon aksesories laa..kan seronok :p

memandangkan sumer background berlatarbelakangkan motor..maka x sah la kan kalau x bergambo dgn motor..haha~~

moto kecik ada.. 

 Moto besor lagilah ada..hehe..jgn betulkan komputer anda..ni lah bapa kepada en suami merangkap bapa mertua saya..sporting kan? cayalahh abah!!


posing dengan motor zulfahmi khairuddin 

ni view tmpat diuduk K1 yg bakal kami duduki sebentar lagi...
Jom kita gerak ..
                                                           Penat wehhh nak naek bukit...haaa sempooooooooott~~


view litar dari K1..warna merah,,putih,,kuning dan biru..lambang warna bendera malaysia :)

honestly,,fokus aku x le ke motor sgt..sbb...sbb..sbb.. aku x minat benonye..hehe..satu2 nya sebab aku ke sepang adalah kerana menemankan en suami..tambahan pula en suami yg support tiket..maka itulah sebabnya aku berada di sini utk motoGP sejak 2 tahun yg lalu..memang x laa aku nak amek pic fokus kepada rider yer..fokus aku lebih kepada memikirkan benda2 yg tersasar dari moto dan litar..contohnya...

berapa gaji brother yg jadik cameraman kat pic bawah ni?? uolz tengok,,bukan senang taw dia nak kendalikan kamera tu..mesti boss dia marah kalau dia terlepas scene2 yg menarik sepanjang game..pahtu rasanya berat tak dia pegang tu nak hayun ke kiri kanan,atas n bawah?? huhu~~



soo,,inilah antara aktiviti2 aku sepanjang sesi qualifying tuu...



main tab...






makan....burger ni harganya 15 hengget..rasanya??????hm :( klu da masok kat area seat ni anda x dibenarkan membawa makanan luar..hanya boleh beli makanan dari tempat yg disediakan sahaja..tahun lepas 2011 sgt strict..siap di raba2 beg nya sebelom masuk..tapi tahun ni mcm longgar sket la undang2 nya..



aktiviti kaisah...nyenyak nyee tido..bunyi moto mcm lagu dondang sayang je kat telinga dia...


bangun2 je tros jerit NAK BALEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKK!!!!!!!



Pearl n Emerald pon dah macam aku jugak....layan gadget...

Itu saja journey sepanjang sesi qualifying..x berapa happening sbb rider2 cuma mengambil ujian masa utk kelayakan petak pada hari perlumbaan...okay..sehingga bersambung ke entri hari kejadian perlumbaan keesokannya harinya...bye ;)


No comments:

Post a Comment